субота, 2 лютого 2019 р.

ВИВЧАЄМО ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

ВЕСЕЛІ ДОРОЖНІ ЗНАКИ

Мета: Продовжувати ознайомлення з ПДР, правилами переходу дороги, дорожніми знаками з місцями для ігор, катання на велосипедах, привчати дітей додержуватись ПДР.
Обладнання: плакати із зображенням вулиці, проїзної частини, тротуарів, перехресть; картки, на яких надруковані загадки; малюнки-відгадки до загадок; костюми Шапокляк, собачки; віяло з кольоровими кружечками (зеленим, жовтим, червоним); м’яч із зображенням дорожніх знаків; таблиці: «Дорожні знаки»; конверт із запитаннями для тестування.
План та хід заняття
I. Організація класу до уроку.
II. Робота по темі.
1. Розповідь вчителя:
ПДР - це норми, що встановлюють порядок руху на дорогах нашої країни. Виконання цих правил обов'язкове для водіїв, пішоходів і пасажирів.
Пішоходи, водії, пасажири, погоничі тварин - це учасники дорожнього руху.
- Хто ж такий пішохід?

Пішохід - людина, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортних засобів і не виконує на дорозі будь-які роботи.
- Хто ж такий водій?

Водій - людина, яка керує транспортним засобом і погонич тварин, який веде їх за повід, прирівнюється до водія.
- Хто ж такий пасажир?

Пасажир - людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не керує ним.
- Подивіться на малюнок (схему). Розглянемо частини вулиці на ньому.

Вулиця - це частина території, призначена для руху транспорту та пішоходів.

Тротуар - це частина вулиці, призначена для руху пішоходів.

Проїзна частина - частина вулиці, призначена для руху транспорту.
За містом по обидва боки від проїзної частини розміщені узбіччя. Місця, де вулиці перетинаються між собою, називаються перехрестям.

Перехрестя бувають регульовані і нерегульовані (малюнок-схема). На регульованих перехрестях важливі сигнали регулювальника.

Перехрестя - найнебезпечніше місце для пішоходів і водіїв. На перехресті необхідно бути особливо уважним. Переходити дорогу на перехрестях слід тільки по пішохідних переходах, які позначаються спеціальною дорожньою розміткою або знаками.
Якщо перехід не позначено, то проїзну частину треба переходити по лініях тротуарів або узбіч.
Крім цього необхідно виконувати сигнали регулювальника або світлофора (пам'ятаємо, що світлофори бувають транспортні і пішохідні).

2. Повторення вивченого матеріалу
- Пригадаємо правила переходу вулиці.
а) Переходити вулицю можна в місцях, де на проїзній частині є "зебра", знак "Пішохідний перехід", надземні або підземні переходи. Якщо є світлофор - переходити слід на зелене світло.
б) Переходьте дорогу, поглядаючи на обидва боки, тільки в тих місцях, де її добре видно з обох
. сторін.
в) Ідучи до школи, бібліотеки, магазину, на стадіон, обирайте той шлях, де менше доведеться переходити вулицю. Ідіть, тримаючись правого боку тротуару. Не поспішайте. Не виходьте на проїзну частину вулиці. Проходячи повз ворота чи виїзди з дворів, будьте особливо обережними. Звідти може виїхати автомобіль.

3. Відгадування загадок
а) Біжать чотири брати
І один одного не можуть догнати.
(Колеса)
б) Підморгне зеленим оком -
Ми йдемо,
Підморгне червоним оком -
Стоїмо...
(Світлофор)
в) Тримаюсь лише на ходу,
А як зупиниш – упаду.
(Велосипед)
г) Маленькі будиночки по місту біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Трамвай, автобус, тролейбус)
д) Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить - сороконіжка.
(Поїзд)
ж) Земля дрижить,
Силач біжить,
Довгий хвіст дугою
Тягне за собою.
(Тепловоз)

4. Театральна вистава. Продовження роботи з теми.
Заходить Шапокляк:
- Ой, які гарненькі, хто ви такі?
Вчитель:
- Пробачте, леді, але спочатку треба, мабуть, привітатися.
Шапокляк:
- Не варто! А чому ви тут зібрались? Про що у вас іде мова?
Діти:
- Та ось про правила дорожнього руху, про дорожні знаки.
Шапокляк:
- Для мене не існує ніяких правил!
Вчитель:
- Але ж це небезпечно!
Шапокляк:
- Ну то й що? Бачите, жива і здорова!
Вчитель:
- Але ж це випадково, леді. Колись цьому прийде край!
Шапокляк:
А що, всі ці люди і діти, що тут знаходяться, - всі знають правила дорожнього руху?
Всі:
- Так!
Шапокляк (співає):
Хто всім допомагає,
Той марно тратить час.
За добрими ділами
Ніхто не бачить вас.
Тому я всім і кожному пораджу
Робити справи так,
Як робить це бабуся,
Красуня Шапокляк!
Собачка:
- Не слухайте її, не слухайте! Дивіться, що зі мною трапилось (увесь побитий, поранений, ледве вижив). І все це завдяки її порад. Йди звідси, не вчи дітей поганому!
- Дітки, слід вчити правила дорожнього руху, дорожні знаки, щоб не
трапилося ніякої біди. І я послухаю! Повчуся!

5. Закріплення вивченого
а) Зліва - клуб, праворуч - бар,
Між ними - брук і тротуар.
Де ми можемо гуляти?
(На подвір 'ях, дитячих майданчиках, у парках)
Де машинам можна мчати?
(На проїзній частині вулиці)
б) Ось дві вулиці зустрілись,
Світлофори засвітились.
Водії це місце знають,
Перехрестям називають.
в) Всім відомо, безперечно –
На бруківці небезпечно!
Там трамвай по рейках мчить,
Лімузин як птах летить,
Ваговоз випереджає,
Ось фургон везе товар,
Твоє місце - тротуарі
г) Подивіться - чудеса,
Є на вулицях місця,
Де авто відпочивають,
Пішоходів пропускають!
Там гальмують всі машини,
Перейти дають людині.
Тільки там, де перехід,
Йди сміливо, пішохід!
д) Що робити, де і як,
Світлофор підкаже? - Так!
Як червоне світло - знак:
Нам стояти треба? - Так!
Жовті світяться вогні.
Можна рухатись нам? - Ні!
На зелений вогник, як?
Переходимо ми? — Так!
ж) Якщо хочеш ти погратись,
Ляльку "Барбі" можна взяти,
Можна рано-вранці встати,
На сопілочці пограти.
Грайте в полі, грайтесь в хаті,
На подвір'ї можна гратись,
Біля хати, на порозі,
Та не грайтесь на дорозі
- Ми теж пограємо.

IV. Фізкультпауза
а) Правила гри: Вчитель показує різнокольорові кружечки. 
На зелений колір - тупаємо ногами, ніби йдемо. 
На жовтий колір - плескаємо у долоні. 
На червоний - мовчимо. 
Перемагає той, хто правильно переходить вулицю.
б) Собачка грає м'ячиком. 
Першому ряду кидає, промовляючи: "Зелений". Діти відповідають: "Йдемо!". 
Другому ряду кидає, промовляючи: "Червоний". Діти відповідають: "Стоїмо!". 
Третьому ряду кидає, промовляючи: "Жовтий!". Діти відповідають: "Чекаємо!".

6. Продовження роботи по темі. Знайомство з дорожніми знаками
- Дорожні знаки призначені для регулювання дорожнього руху. Вони попереджають, забороняють, наказують, інформують, повідомляють. Мову дорожніх знаків повинні розуміти всі учасники дорожнього руху.
(Далі вчитель показує таблиці: "Дорожні знаки" і розповідає про їх призначення та позначення.)

7. Собачка:
- Ой, які ж ви молодці, діточки, самі гарно вчитесь і мене багато чому навчили. Я хочу, щоб ви навчили цієї грамоти і моїх знайомих, а то вони знають лише свої лісові знаки. А якщо їм доведеться до вас у гості йти і їхати, вони можуть потрапити у біду. Дайте, будь ласка, відповіді на їх питання (конверт із запитаннями для тестування).

8. Тестування.
- Вибери правильну відповідь:
1) Місце переходу вулиці, дороги позначають:
а) "Зеброю";
б) "Зеброю", "острівцем безпеки", знаками "Пішохідний перехід", "Підземний перехід", "Надземний перехід";
в) "Зеброю", знаком "Пішохідний перехід".
2) У червоних трикутниках зображують знаки:
а) заборонні;
б) наказові;
в) попереджувальні.
3) Світлофори бувають:
а) транспортні та пішохідні;
б) транспортні;
в) пішохідні.
4) На регульованому перехресті важливіші сигнали:
а) світлофора;
б) світлофора і дорожніх знаків;
в) регулювальника.
5) Коли регулювальник стоїть боком до тебе з опущеними руками, ти:
а) йдеш;
б) стоїш.
6) Коли регулювальник стоїть грудьми або спиною до тебе, ти:
а) йдеш;
б) стоїш.
IV. Підсумок.


Безпека руху пішоходів.Сигнали світлофора й регулювальника дорожнього руху.


Основи здоров’я, 4 клас
Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника; виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.
ХІД УРОКУ
Робота із загадкою
Стало на краю вулиці
Опудало з трьома очима,
На одній нозі.
Де машини рухаються,
Де зійшлись шляхи,
Допомагає вулицю
Людям перейти.
Щоб тобі допомогти
Небезпечний шлях пройти,
Там щоденно і щоночі
Триколірні чатують очі.
Тебе вони не підведуть,
Завжди безпечну вкажуть путь. (Світлофор)
Повідомлення вчителя
Учитель.
Перший вуличний світлофор з'явився у Лондоні 1868 року. Винайшов його англійський інженер Найт.
Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести світлофор у дію, у газетах Лондона були докладно описані правила до- рожнього руху, з яких люди дізналися, що означає червоний колір, а що — зелений. Жовтого кольору тоді не було взагалі.
Пізніше до світлофора додали ще й гасовий ліхтар, завдяки якому кольори були помітні й уночі. Але одного разу ліхтар вибухнув, смертельно поранивши поліцейського, що стояв поруч. Після цьо- го випадку світлофор зник із вулиць на цілих 50 років.
Вдруге світлофор з'явився 1914 року в американському місті Клівленді. Цього разу він був уже електричний, але все одно мав лише два кольори — червоний і зелений. Жовтий колір додали лише 1918 року. У нашій країні він з'явився 1924 року.
      Яке призначення світлофора в наш час?
      Де встановлюють світлофори?
      Які бувають світлофори?
3. Робота за підручником (С. 98-101)
      У якому місці можна переходити дорогу?
      Як треба переходити дорогу, на якій розміткою «зебра» не позначено пішохідний перехід?
      Коли треба бути особливо уважним при переході дороги? Чому?
Розгляньте малюнки на с. 99.
Розкажіть за малюнками, як слід переходити залізничну колію, дорогу в селі, обходити транспорт.
Відгадування загадки про світлофор (С. 100).
      Чим відрізняються світлофори для пішоходів від транспорт­них?
      Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори?
      Для кого призначені додаткові секції, розташовані поруч із «зеленим вічком»?
      Як подаються сигнали у додаткових секціях?
Розгляньте малюнки на с. 100.
      У якому напрямі мають їхати автомобілі?
      Що має зробити водій у таких випадках?
      Яке правило дорожнього руху іноді порушують водії?
      До чого це зобов'язує пішоходів?
      Чи є зображені у підручнику світлофори поблизу вашої школи чи будинку?
      Хто керує рухом, якщо світлофор виходить з ладу?
Відгадайте загадку.
Хто стоїть на мостовій
І лиш руку піднесе —
Всі навколо знають: «Стій!» —
Підкоря собі він все?
Що тримає вартовий?
Що без слів говорить: «Стій!»? (Регулювальна паличка)
      Хто такий регулювальник?
    Доберіть синоніми до цього слова. (Постовий, вартовий, державний автоінспектор, працівник ДАІ)
      Чим він сигналізує?
Учитель.
Паличка в руці регулювальника керує рухом. Вона називається жезл. Кожен сигнал регулювальника — це наказ водіям та пішоходам: «Стій», «Проїжджай», «Повертай праворуч чи ліво- руч». Різні накази — різні жести.
Іноді буває, що водії свідомо чи випадково не помічають жестів регулювальника. Тоді на допомогу вартовому порядку приходить  сюрчок. Різкий звук сюрчка перекриває вуличний гамір, змушую- чи порушників зупинитися.
Регулювальник спілкується з пішоходами і водіями за допомогою жестів. Треба знати значення сигналів регулювальника.
Розгляньте малюнки на с. 101.
      Розкажіть, з якими сигнала­ми світлофора збігаються сигнали регулювальника.
     Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник, тоді чиї сигнали головні?
      Як ви вчините у такій ситуації: на світлофорі горить зелене світ­ло, а регулювальник забороняє перехід? Обґрунтуйте свою думку.

Фізкультхвилинка
МЕТЕЛИКИ
Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі,— Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать: Метелики з неба летять і летять.

Робота в зошиті (С. 36-37)
№ 2. Вікторина «Дорожня розмітка».
      Що таке дорожня розмітка?
      Яка зебра допомагає перейти через дорогу?
      Який острівець існує прямо на дорозі?
      Які функції у цих дорожніх помічників?

3) № 4. Конкурс «Юні регулювальники».
Розгляньте малюнки. Що означають сигнали регулювальника?
№ 3. Розгляньте малюнки.
      Чому діти не переходять дорогу?
      Чи правильно чинять діти?
      Чому?
Жести та положения регулювальника означають:
·      Руки витягнуті в сторони, опущені, або права рука зігнута пе­ред груддю:
з лівого та правого боку від регулювальника рух пішоходів. (заборонений);
зі сторони грудей та спини рух пішоходам... (дозволено).
·      Права рука витягнута вперед:
пішоходам. (дозволяється) переходити дорогу за спиною регулювальника.
·      Рука піднята вгору:
рух пішоходам. (заборонений).
Довідничок: дозволяється, заборонений, дозволено, забороне­ний.

4) № 5. Вивчення вірша.
Життя — найдорожче, що є у людини. Дорослий цінує життя і дитина. І з тим, щоб життя розквітало усюди, Розумні придумали правила люди. Бувають складні, а бувають прості. На правила мають зважати усі. Тому для здоров'я і тіла, і духу Дотримуйся правил дорожнього руху.
(О. Чеботарьов)
6. Підсумок уроку
      Які бувають світлофори?
      Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори?
      Де найчастіше стоїть регулювальник?
      Яку роботу він виконує?
      Що допомагає йому зупинити машини чи пішоходів?


БЕЗПЕКА РУХУ ПІШОХОДІВ. 

СИГНАЛИ СВІТЛОФОРА І РЕГУЛЮВАЛЬНИКА.

ВИДИ ПЕРЕХРЕСТЬ


Мета: узагальнити знання учнів про правила дорожнього руху, розширити знання дітей про світлофо­ри; формувати в учнів уявлення про регулювальника; розширити уявлення учнів про регульоване і нерегульоване перехрестя; виховувати в учнів спостережливість, уважність.
Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення понять «регулювальник», «перехрестя»; учні повинні вміти переходити регульоване та нерегульоване перехрестя.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання
2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.
2.2. Усне опитування. Тест.
Учитель ставить запитання та пропонує кілька варіантів відповідей на них. Учні повинні обрати одну правильну відповідь та пояснити свій вибір.
1. Оберіть правила безпечного відпочинку взимку.
а) Не кататися на санчатах, ковзанах, лижах на проїжджій частині;
б) гуляти і кататися на санчатах, ковзанах, лижах усюди, де подобається;
в) не кататися з гірки, якщо внизу проходить дорога або є водой­мище;
г) ставити підніжки на льоду.
2. Що потрібно робити, якщо товариш провалився під лід?
а) Підбігти до нього і подати йому руку;
б) покликати дорослих на допомогу;
в) лягти на лижі (дошку), підібратися до нього, подати довгу жердину (мотузку, шарф).
3. Які заходи запобігають обмороженню?
а) Одягатися тепло;
б) гуляти довго;
в) не стояти на місці;
г) розстібати верхній одяг.
4. Оберіть ознаки обмороження.
а) Висока температура;
б) білі плями на щоках;
в) незв’язне мовлення;
г) набряк.
5. Як треба діяти, щоб надати потерпілому першу допомогу під час обмороження?
а) Розтерти потерпілого долонею або м’якою рукавичкою;
б) відвести потерпілого додому;
в) дати випити теплу рідину (чай, молоко);
г) розтерти потерпілого снігом.

3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Конкурс загадок.
— Відгадайте загадки та скажіть, чи пов’язані між собою слова-відгадки?
Є паличка в нього в руках чарівна,
За мить сто машин зупиняє вона!
Ось паличку вгору він швидко підняв —
Враз автомобіль як укопаний став.
(Регулювальник.)
Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей яскравих троє маю:
Червоне, жовте і зелене.
(Світлофор.)

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Гра «Асоціативний ряд».
Учитель пропонує учням дібрати асоціативний ряд до слова «дорога».

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота з підручником (с. 100–103).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Чим відрізняються світлофори для пішоходів від світлофорів для транспорту?
— Хто такий регулювальник?
— Як ви вчините у такій ситуації: на світлофорі горить зелене світло, а регулювальник забороняє перехід?
5.2. Оздоровча хвилинка.

6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Розповідь «Види перехресть» за опорними словами.
Учитель пропонує учням прочитати слова, які записані на дошці, та скласти за допомогою цих слів розповідь на тему «Види перехресть». (Роботу можна проводити так, щоб учні складали речення по черзі.)
Опорні слова: регульовані, нерегульовані, перехрестя, розмітка, переваги транспорту, пішоходи, правосторонній рух.

7. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення: «Головним на уроці для мене було дізнатися про…»

Сигнали регулювальника
Сигналами регулювальника є положення його корпуса, а також жести руками, в тому числі з жезлом або диском з червоним світлоповертачем, які мають такі значення:
а) руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми: з лівого і правого боків -дозволено рух трамвая прямо, нерейковим транспортним засобам - прямо і праворуч; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника; з боку грудей і спини - рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено;
б) права рука витягнута вперед: з лівого боку - дозволено рух трамвая ліворуч, нерейковим транспортним засобам — у всіх напрямках; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника; з боку грудей - усім транспортним засобам дозволено рух лише праворуч; з правого боку та спини -  рух усіх транспортних засобів заборонено, пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника;
в) рука піднята вгору: рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках. Жезл використовується тільки працівниками підрозділів Державтоінспекції та військової інспекції безпеки дорожнього руху.
Для привертання уваги учасників дорожнього руху використовується сигнал, поданий свистком. Регулювальник може подавати інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам.

ВИМОГА ПРО ЗУПИНКУ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ ПОДАЄТЬСЯ ПРАЦІВНИКОМ МІЛІЦІЇ:
а) жезлом або рукою, що вказує на цей транспортний засіб;

б) за допомогою увімкненого проблискового маячка синього і червоного або лише червоного кольору та (або) спеціального звукового сигналу;

в) за допомогою гучномовного пристрою;

г) за допомогою спеціального табло, на якому зазначається вимога про зупинку транспортного засобу. Водій повинен зупинити транспортний засіб у місці, на яке йому буде вказано, з дотриманням правил зупинки.
У разі подання світлофором (крім реверсивного) або регулювальником сигналу, що забороняє рух, водії повинні зупинитися перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінія), дорожнім знаком 5.62 «Місце зупинки», якщо їх немає - не ближче 10 м до найближчої рейки перед залізничним переїздом, перед світлофором, пішохідним переходом, а якщо і вони відсутні та в усіх інших випадках – перед перехрещуваною проїзною частиною, не створюючи перешкод для руху пішоходів.
Водіям, які в разі ввімкнення жовтого сигналу або підняття регулювальником руки вгору не можуть зупинити транспортний засіб у передбаченому місці, не вдаючись до екстреного гальмування, дозволяється рухатися далі за умови забезпечення безпеки дорожнього руху.

ЗАПАМ’ЯТАЙ 

СИГНАЛИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА!

·      Якщо регулювальник стоїть до тебе обличчям або спиною — переходити проїзну частину у цьому напрямку заборонено.
·     
Якщо регулювальник стоїть до тебе боком (руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігнута перед грудьми) — пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника
·     
Якщо регулювальник стоїть до тебе боком (права рука витягнута вперед) — пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника
·     
Якщо рука регулювальника піднята вгору — ти стій, бо це «увага».
·     
Переходь вулицю лише за сигналом регулювальника або за сигналом світлофора.


Рух за сигналами 

регулювальника

Регулювання транспортного руху й пішоходів у необхідних випадках здійснюється регулювальниками. Усі учасники дорожнього руху зобов’язані керуватися сигналами регулювальника, навіть якщо вони суперечать сигналам світлофора, дорожнім знакам і розмітці на дорозі.

Повторення. «Сигнали світлофора»
ü  Хто знає, чим регулюється рух на вулицях і дорогах? (Світлофорами, регулювальниками, дорожніми знаками, дорожньою розміткою)
ü  Зупинімось на світлофорах. Які ви знаєте види світлофорів? (Транспортні та пішохідні)
ü  За одночасної роботи транспортного й пішохідного світлофорів сигнали якого світлофора повинен виконувати пішохід? (Пішохідного)
ü  Підпорядкування сигналам світлофора — обов’язок кожного учасника дорожнього руху. Що означають сигнали світлофора? (Червоний — рух заборонено, жовтий — увага (підготовка до руху), зелений — рух дозволено)

Ознайомлення із сигналами регулювальника
Уявімо ситуацію: на жвавому перехресті перестали працювати світлофори, бо в результаті аварії склалася небезпечна ситуація. Як у цьому випадку регулюється рух? (За допомогою регулювальника)
На перехрестях вулиць і доріг рух транспортних засобів і пішоходів часто регулюється регулювальником.
Регулювальник, спостерігаючи за потоком автомобілів, автобусів, тролейбусів, сам вирішує, кого пропустити в першу чергу, щоб не створювати скупчення. Він віддає накази жестами рук або за допомогою спеціального жезла. У цьому випадку всі водії та пішоходи підкорюються лише сигналам регулювальника. Тому їх слід добре знати й пам’ятати. Кожен його жест, кожне положення корпуса регулювальника відносно водіїв і пішоходів відповідає певному сигналу світлофора.

Розглянемо жести регулювальника відповідно до сигналів світлофора:
ü заборонний (з боку грудей і спини рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено);
ü вимога підготовки до руху (жезл або просто рука підняті вгору — рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках);
ü жест дозволу (коли регулювальник стоїть боком, пішоходам дозволено переходити проїжджу частину).
Якщо світлофор працює, але на перехрестя виходить регулювальник, то всі учасники руху — водії автомобілів і пішоходи — повинні підкорятися тільки жестам регулювальника, незалежно від сигналів світлофора.
Для того щоб жести регулювальника у вечірній час були добре помітні, усередині жезла вмонтовують лампочку. Регулювальник натискає на кнопку, лампочка загоряється, і всі бачать, який сигнал подає регулювальник.

Рольова гра «Регулювальник»
Хто бажає виконати роль регулювальника? Запрошую чотирьох бажаючих на роль пішоходів. (Пішоходи виконують сигнали регулювальника.)

Контрольні запитання й завдання
ü Покажіть жести й положення регулювальника, що відповідають червоному, жовтому і зеленому сигналам світлофора.
ü У разі регулювання руху одночасно світлофором і регулювальником чиї сигнали повинні виконувати учасники дорожнього руху?



Немає коментарів:

Дописати коментар