неділя, 23 червня 2019 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ. 1 КЛАС. Неповторність людини.


Тема. Неповторність людини.
Урок складено до підручника «Основи здоров’я»
І. Д. Беха, Т. В. Воронцової, В. С. Пономаренко, С. В. Страшка

Мета: показати дітям унікальність кожного учня, усвідомлення неповторності себе й оточення; дати можливість дітям порівняти ознаки людей, відшукати схожі риси та відмінності; пояснити, що таке неповторність, особливість; виховувати у дітей шанобливе ставлення до іншої людини не за те, що вона має певні видатні якості або такі якості, які подобаються нам, а просто тому, що вона має право бути іншою.
Обладнання: малюнки, підручники, листи А4, природний матеріал(каштани, горіхи, камінці), відеоматеріали, «чарівна скринька».
Тип уроку: урок формування і засвоєння нових знань і вмінь.
ХІД УРОКУ
v Хто народився осінньої днини!
v Хто найдобріші!
v Хто найсильніші!
v Хто любить цукерки!
v Кому було 5 років!
v Кому було 6 років!
v У кого гарний настрій!(встають по черзі ті, кого стосується вітання)
- Здрастуйте всі!
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
- А як давно кожному з вас говорили приємне, тобто компліменти?
Тому розпочнемо урок з психологічної розминки. Кожний повинен уважно подивитися на тих, хто поруч, і подумати, яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.
Усі люблять компліменти, кожна людина прагне набути власної значущості. Це дуже важлива властивість людської природи – бути оціненою як належить.
Наш клас — шкільна родина, в якому живуть 25 «Я», але кожен з вас по-своєму унікальний і неповторний. Тому тема сьогоднішнього уроку присвячена унікальності, неповторності людей. Мета – довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості, допомогти кожному з вас знайти в собі те, що відрізняє вас від інших.
IV. Вивчення нового матеріалу
      1. Робота в групах (малюнки)
— Що таке унікальність, неповторність? Пропоную знайти відповідь на це запитання, звернувшись до матінки-природи.
1   група. Чим схожі кімнатні рослини? Чим вони різняться?
2   група. Чи можна сказати, що кошенята однакові?
3   група. Що ви бачите на цих фотографіях? Чим схожі зображені на них мушлі? Чим різняться?
4   група. Порівняйте кленові листочки. Вони однакові чи різні? Чому природа навіть на одному дереві не створила однакового листя?
5   група. Порівняйте хмарки. На що вони схожі? Чи бачили ви коли-небудь однакові хмари? Знайдіть відмінності однієї хмари від іншої. Зробіть висновок.
Висновок. У природі однакові об’єкти зустрічаються вкрай рідко.
2. Робота з підручником(ст.106-107)  
    Перегляд ілюстрації.
- З якої казки ці малюнки?
- Чим гидке каченя було схоже на інших каченят?
- Чим воно відрізнялося від інших?
- Як поставилися до нього мешканці пташиного двору?
- Як воно почувалося через це?
- Ким стало гидке каченя коли виросло?
- Що є спільного і чим відрізняють сніжинки?
Фізкультхвилинка
«Раз» — підняти руки вгору,
«Два» — нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги.
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» — прямо стати,
Будем знову працювати.
Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…
Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина. Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю, величчю чи благородством, говорять: «Ото людина».
І я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко іноді в собі це побачити.
3. Вправа «Не хочу хвалитися, але я …».
         Усі учасники тренінгу сідають у коло. Кожен з них по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, яка починається словами «Не хочу хвалитися, але я …». Наприклад, «Не хочу хвалитися, але я гарно вишиваю», «Не хочу хвалитися, але я  добре граю на скрипці».
!!! Деяким дітям буває важко зорієнтуватися у своїх вміннях, тому важливо вчасно допомогти дитині.
4. Вправа «Гірка» Діти принесли па урок камінчики, каштани або горіхи.
- Візьміть дрібні предмети, принесені з дому. Розгляньте їх. Розкладіть їх за певною ознакою, наприклад за розміром. Доведіть, що навіть схожі предмети різняться. (Діти знаходять і розповідають про особливі прикмети, наприклад: камінці різні за кольором, розміром, формою.)
- Складіть усі предмети в одну гірку. Вийшла велика гірка з дрібних предметів. Різні каміння, каштани, горішки доповнюють одне одного, утворюючи ціле. Так само і ми з вами різні, але доповнюємо один одного.
5. Гра «Шикуйсь!»
- Пропоную вишикуватися - за зростом(хлопчики), за довжиною волосся(дівчата), за кольором волосся (всі).
- Подумайте про переваги високого і маленького зросту у кожній ситуації. (Діти наводять приклади.)
    Людина може розвинути в собі деякі якості в результаті систематичних занять. Наприклад, заняття спортом розвивають силу, витривалість і спритність. Одна людина має право бути не такою, як інша, що суспільству дуже потрібні не лише такі люди, як, наприклад, ти, але і зовсім інші, не схожі на тебе. В одних професіях або одних
умовах будуть потрібні фізично сильні люди, а в інших фізична сила не мас значення, а винахідливість, уява стануть у пригоді. Є професії, в яких цінуються маленький зріст і невелика вага, — наприклад, важливою умовою при відборі перших космонавтів був
невисокий зріст. Юрій Гагарін був невисокого росту. Видатними акторами часто стають не занадто красиві люди, оскільки не всі герої фільмів і спектаклів — красені. Але таких «негарних» героїв нерідко любить уся країна.
6. Вправа «Мій двійник».
Кожен учасник отримує аркуш паперу А4. Не­обхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім тільки рука­ми, «вирізати» фігурку  - силует людини. Це й буде «Мій двійник». Після цього кожен учасник пише на фігурці своє ім’я, улюблену страву та місце відпочинку. На наступному етапі учасники встають зі своїх місць, підходять один до одного, знаходять тих, з ким у однакові одна або кілька позицій. Після цього учні повертаються на місця.
                                    Запитання для обговорення
    Чи є такі учасники, в яких однаковими є всі позиції?
    У кого збіглася одна позиція?
    У кого збіглися декілька позицій?
    Чи є учасники, в яких усі позиції різні?
    Що ми можемо сказати, аналізуючи цю вправу?
- Діти, а ще людина – розумна істота. Так, серед тварин теж немало кмітливих, наприклад дельфіни, собаки. Але тільки людина має справжній розум. Завдяки йому людство створило особливий світ – сучасні міста,  шахти, метро, транспорт, техніку. Люди створюють дивовижні витвори мистецтва, розкривають таємниці Всесвіту, літають у космос. І кожна людина є неповторною, має свої здібності. Але щоб навчитися всьому цьому, вона повинна добре вчитися, наполегливо працювати. А оскільки ми люди і живемо серед людей, то ми повинні бути добрими, чесними, щирими, правдивими.
7. Гра «Закінчи речення». Метод «Кубування».
(на сторонах куба записані незакінчені речення, діти їх зачитують і дають відповіді)
- Я пропоную вам погратися з нашим кубиком і пояснити ситуації.
·        Якщо я ненавмисне зачепив перехожого, я повинен…
·        Коли я хочу звернутися з проханням, то я…
·        Коли я хочу запитати котра година, я …
·        Коли на моїх очах будуть ображати меншого, я …
·        Коли я побачу стареньку бабусю з важкою валізою, то я…
·        Якщо я випадково розіб’ю шибку м’ячем, то я…
Висновок. Кожна людина, кожен учень неповторний. Неповторність людини — це поєднання її здібностей, зовнішності і рис характеру.
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
     Вправа «Мікрофон»
Учні беруть до рук велику букву Я і розповідають про себе, передаючи букву Я одне одному. Після виступу кожна дитина нагороджується оплесками класу.
Фрази, які можна використати у розповіді: люблю своїх рідних, вчуся в школі, маю друзів, маю багато захоплень.
Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька».
- На землі жили і живуть мільярди людей, та ніколи не було і нема двох зовсім однакових людей. Кожна людина неповторна. У мене є ось така «чарівна скринька», у ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки, що не розповідайте товаришам, кого ви там побачили. (Діти по черзі поглядають у скриньку)
- Тож кого ви побачили у скриньці?  (Діти називають себе, адже на дні скриньки – люстерко)
- Так у «Чарівному» дзеркалі ви побачили себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас людина, яка живе сьогодні і саме такої як ви більше на цій землі немає і не буде. І яким буде ваше життя залежить лише від вас, адже ваша доля у ваших руках, людина – це коваль свого щастя.
Висновок. Ми всі різні, але у нас багато спільного.
VI.    Підсумок уроку
- Подивіться одне на одного.
- Чи є серед вас хоч би двоє схожих одне на одного?
- Чи дізналися ви щось нове про своїх однокласників?
- Вам цікаво було відкрити нові риси характеру або здібності  у ваших однокласниках?
     - Кожен учень нашого класу неповторний, має унікальне поєднання рис, прив’язаностей, інтересів. Таланти і якості кожного з вас роблять усіх учнів разом унікальним класом.
    - А завершити наш урок я хочу віршем Любов Забашти «Людина починається з добра» покладеним на музику Олени Залевської.

Немає коментарів:

Дописати коментар