неділя, 23 червня 2019 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ 1 КЛАС


Тема: Здоров’я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворювання) та їх профілактика. До чого призводять шкідливі звички.
Практична робота: перегляд і обговорення поведінки персонажів мультфільмів, їх ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших.
Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, його складові частини, про активний і пасивний відпочинок; розвивати вміння визначати корисні звички, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, виховувати в дітей бажання наслідувати корисні звички.
Хід заходу
І.Організація класу.
Психонастрій
Наші очі на уроці…( дивляться і все бачать)
Вуха… ( уважно слухають і все чують)
Голова…( думає добре і швидко)
 І. Вступна частина
2. Передайте свій чудовий настрій сусіду, доторкнувшись до його долоньки
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Мозковий штурм»
-    Що означає слово « здоров'я»?
-         Для чого людині потрібне  «здоров’я»?
-         Як ви розумієте прислів’я: « Найбільше багатство – здоров’я»?
1. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо говорити про те, що є в кожного з вас. В одних воно міцніше, у інших – слабкіше. Але для всіх воно – найдорожчий скарб. Дорожчий навіть за золото, хоч його не купиш ні за які гроші. Ви, напевно, здогадалися, що мова піде про… ( здоров’я).
 2. Інтерактивна гра „Мозковий штурм”. (на дошці зображено пуп’янок квіточки)
На дошці ви бачите пуп’янок, який нам потрібно прикрасити пелюстками. На пелюстках написано те, на що не шкода витрачати свій час
(ранкова гімнастика, ігри, заняття спортом, догляд за власним одягом і взуттям, дотримання режиму дня і т.д.). Прикрашаючи пуп’янок необхідно довести свою думку за допомогою слів: „Я вважаю, що...”
(Учні підходять до столу, беруть пелюстки і прикріплюють на дошці)
2. Бесіда.
Діти, подивіться, яка гарна у нас квіточка.
 А чи зможе вона жити без коріння?
Корінь нашої квіточки – це здоров’я. Без коріння квіточка жити не зможе, тому дбати про здоров’я потрібно від самого народження.
ІІІ. Мотивація навчання та повідомлення теми заходу.
Як здоровим стати!
 Чи знаєте ви, як стати здоровим?
Сьогодні ми з вами відправимось у Країну Здоров’я, дізнаємось багато цікавого і корисного.
ІV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
1.     Інформаційне повідомлення
-           Якщо ви веселі, вам хочеться бігати, стрибати, веселитися з друзями, якщо ви їсте з апетитом і міцно спите, – значить, ви здорові. У таких випадках ви говорите: «У мене нічого не болить. Я бадьорий і веселий. Мені добре вдома, хочеться ходити до школи.
Хороше здоров’я – це стан фізичної рівноваги й благополуччя, відсутність хвороб та фізичних вад.
Людина почувається нездоровою, коли у неї болить, присутні певні фізичні вади ( слуху, зору ) або загальні негативні прояви ( швидка втома, кволість, запаморочення ).
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми бездумно розтринькуємо цей подарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.
Як не прикро, Природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову – Природа відбирає здоров’я і дарує комусь іншому з тією ж умовою.
Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення.
Життя і здоров’я людей залежать від самої людини. 
Дуже часто людина робить якість вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку.
2. Створення асоціативного куща „Корисні звички”.
Корисні звички.
 Які корисні звички для фізичного здоров’я ви набули за прожиті вами роки?
Щоб бути здоровим, треба свій день розподіляти за режимом. Треба виконувати в один і той же час всі режимні моменти.
3. Створення асоціативного куща „Шкідливі звички”.
 Про які звички можна сказати, що вони вам не друзі?
Які ті звички можна назвати?
Шкідливі звички
Шкідливі звички – це постійне недотримання правил гігієни, паління цигарок, вживання спиртних напоїв, наркотичних або токсичних речовин. Люди, які мають шкідливі звички, звикають до них і вже не можуть без них обходитись. У кожному місці на вулиці, у парку, на зупинках можна зустріти курців.
Нікотин – ворог здоров’я!
Діти часто забувають чистити зуби перед сном, гризуть нігті, не миють рук, тримають ручку в роті.
Нігті кусати, гризти олівці – це зовсім не потрібно тобі у житті!
    4.Робота в групах
Діти об'єднуються в пари  за малюнками сонечка і хмарки.
Група «Сонечко» - з’ясовують за допомогою малюнків, що може зруйнувати здоров’я.
Група «Хмарки» - з’ясовують за допомогою ілюстрацій, що може зміцнити здоров’я.
 5.Презентація груп
Зміцнюють:  спорт, харчування, загартування, гарний настрій, міцний сон.
Руйнують: неправильне харчування, шкідливі звички.
Підсумок: дуже важливо не зруйнувати здоров’я, а зберегти те, що маємо, зміцнити його.
Заняття фізкультурою та спортом розвивають силу, м’язи тіла, зміцнюють усі органи.
Фізкультхвилинка   
. Руханка ( в парах біля парт)
-         Як живеш?                                                
-         Ось так! (показують великий палець)
-         Як ідеш?
-         Ось так! (крокують)
-         Як біжиш?
-         Ось так! (біжать)
-         Як береш?
-    Ось так! (протягують руку вперед і до себе)
-         Як даєш?
-         Ось так! (протягують руку від себе)
-         Як спиш?
-         Ось так! (дві долоньки до вушка)
-         Як сидиш?
-         Ось так! (сідають за парти)
Зичу вам здоров’я, сил, натхнення на весь день.
 7. Робота в парах
Дітям пропонується на недомальованому малюнку намалювати обличчя здорової і хворої людини.
     -Подивіться один на одного. Як ви виглядаєте, коли здорові?
Висновок: гарний апетит, бадьорий настрій, міцний сон, здорові зуби, рум’яні щічки, рожевий язик, нічого не болить, немає високої температури.


.Гра « Мім»
   Учень-ведучий отримує від вчителя завдання: показати будь-яку ознаку здоров’я за допомогою міміки і жестів , а діти повинні відгадати ( гарний апетит, веселий настрій, здорові зуби і т.д.)
І групі учнів – розіграти сценку про те, з чого ти починаєш ранок;
ІІ групі учнів – розіграти сценку про те, що ти робиш вдень;
ІІІ групі учнів – розіграти сценку про те, чим ти займаєшся увечері.
 6. Практична робота: перегляд і обговорення мультфільму „Мийдодір”
 Який мультфільм ми переглянули?
 Чому від хлопчика втекли речі ?
 Як можна його назвати?
 Що потрібно робити, щоб не стати схожим на цього хлопчика?
V. Узагальнення та закріплення нових знань.
1. Вправа „Віднови висловлювання”.
(Учні читають вислів, додаючи до написаного потрібне слово).
Найбільше щастя в житті – здоров’я
Здоров’я не купиш ні за які гроші.
2. Гра „Так чи ні”.
 У школі я тримаю ручку в роті.(Ні)
 Чиста вода – для хвороби біда. (Так) 

 Куріння – ворог здоров’я людини. (Так)
 Я чищу зуби два рази на день.(Так)
 Коли хвилююсь, то гризу нігті.(Ні)
-         Люблю гратись де  курці (ні)
-         Учні 1 класу  ведуть здоровий спосіб життя (Так)    
VІ. Підсумок заходу
-Що таке здоровий спосіб життя?
1.    Прощання  Побажання другу
Стаємо в коло. По черзі беремо зі скриньки картинку і бажаємо один одному те, що зображено на малюнку. (Вчасно лягати спати, застеляти ліжко, не хворіти, бути здоровим, снідати, відпочивати, гратися на свіжому повітрі, більше рухатися, спілкуватися з друзями).
2.Ритуал прощання
Діти утворюють коло, беруться за руки і промовляють: « Будьмо здорові! Хай усім щастить!»
- А тепер звернемося до гостей і також побажаємо «Будьте здорові ! Хай усім щастить!»


Немає коментарів:

Дописати коментар