Урок: Основи
здоров’я.
Тема: У незнайомому місці. Поведінка
дитини в автономній ситуації у населеному пункті (якщо заблукав, загубився,
відстав від класу).
Практична
робота. Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав
від класу.
Мета: Вчити учнів, як поводитися в
різних місцях, коли заблукав; розвивати здатність реально оцінювати небезпеку,
вчасно звертатися за допомогою, вибирати можливі дії самозахисту; виховувати
сміливість, спостережливість, винахідливість.
Обладнання: ілюстрації до теми;
відеоматеріал; підручник; робочий зошит.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Мотивація
навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації.
-
Швидко шикуємось
парами, ми йдемо в центр нашого міста, до Районного будинку культури на
лялькову виставу.
-
Пригадаємо правила
поведінки у колоні: йти парами, один за одним, не штовхатись, не переганяти, не
відставати, слухати вчителя. Правильно переходити дорогу.
-
Ми про все згадали?
Все повторили? Можемо вирушати?
-
Ні, а раптом хтось
з вас відстане від колони, загубиться в натовпі, не вчасно вийде з Будинку
культури… Що ж робити йому?
-
Сідаємо за парти.
Виявляється, ми ще не готові вийти у центр міста. Ми не все знаємо.
2. Оголошення
теми і завдань уроку.
-
Що ж робити дитині,
яка заблукала, загубилася, відстала від класу? Сьогодні на уроці ми дамо
відповідь на ці запитання.
3. Перегляд
відеофільму «Загубився» серії «Корисні
підказки».
-
Уважно перегляньте
фільм і запам’ятайте основні правила поводження, коли загубився:
1 група: в магазині
2 група: на вулиці.
4. Робота
в групах. Складання правил поводження коли загубився.
(з малюнків викласти правила).
5. Слухання
правил поводження, коли загубився.
Висновок: знаючи ці прості правила, і виконуючи їх
- швидко знайдемось.
6. Робота
з підручником.
а) Бесіда за
малюнками.
- Розгляньте ілюстрації. Уявіть, що ми класом пішли вже до РБК. Але
Олег Іванов відстав від класу. Що йому порадимо?
ü Зберігай спокій.
ü Стій на місті.
ü Очима знайди людину, до якої можна
звернутися.(міліціонер, мама з коляскою, бабуся з онуком, продавець)
ü Назвати номер телефону мами.
Висновок:
кожен учень повинен уміти знаходити вихід із ситуації,
коли загубився.
7. Робота
в зошитах. С.36
-
Чому і де можна
загубитися?
-
Знайдіть
послідовність розгортання подій.
-
Складіть розповідь
«Якщо ти заблукав» с.37.
-
До кого із цих
людей ти звернешся по допомогу, якщо під час екскурсії відстанеш від класу?
Укажіть стрілками.
-
До кого не варто
звертатися по допомогу? Чи можна звертатися до випадкових перехожих, підлітків,
інших дітей?
-
Скажіть повну назву
нашого навчального закладу, як звати вчительку, батьків, № телефону.
ІІІ. Підсумок уроку.
Гра
«Так чи ні?»(сигнальні картки)
·
Ви загубилися на
площі, де багато людей. Якими будуть ваші дії?
*
Почнете голосно
плакати. (ні)
*
Побіжете шукати
маму. (ні)
*
Звернетесь по
допомогу до міліціонера. (так)
*
Стоятимете на
місці. (так)
*
Називатимете всім
свою адресу. (ні)
*
Сядете в автобус,
щоб доїхати додому. (ні)
Висновок:
бажаю вам не потрапляти в такі ситуації. А для цього бути
вихованим, слухняним гімназистом.
Джерело: Крат Наталя Миколаївна м. Оріхів, Оріхівська гімназія №1 «Сузір’я»
Немає коментарів:
Дописати коментар